Sunday, May 2, 2010

Mother's day - Dia das Maes - Muttertag


Next week is mother`s day and at the church we usually, with the children`s ministry, prepare something to give out not only to the mothers but, generally to all women attending the service at that day.
For the last past years we had the children handing out roses. It was beautiful to see all the women getting out of church with a rose on their hand.
But this year we decided on something different, something more personal: We're putting the children to craft!
The original idea was to have the children decorate a red card in a heart format,  glue a nice little poem or verse inside and hand it out with a little chocolate.
Nice, isn't it?
I also think so. But I still though it was not enough. I couldn't get it out of my head that the mothers - and women - deserved more than just this little piece of chocolate - maybe a self-desire since I'm becoming a mom this year? Do I think I deserve more?
Anyways, doesn't matter. So I decided to make all the women a gift. I am sewing  tissue holders to be distributed with those cards as our sing of love and appreciation for those women: mothers, grandmothers, friends, sisters...
You can imagine how crazy I am getting, right? I think I was never so happy to be part of a small church as I am now :P Imagine having to sew something like 3,000 tissue holders?!!!!

Here some of the tissue holders I have done this week.
I am half way through. Only about 30 more to go.... That shouldn't be a great problem.

Wish you all a great sunday,

Daniela

Nächste Woche ist `s Mutter Tag und in der Kirche, die wir gewöhnlich, mit den Kindern` s Ministerium bereiten etwas heraus zu geben, nicht nur die Mütter, sondern generell für alle Frauen, die den Dienst an diesem Tag.
In den letzten vergangenen Jahren hatten wir die Kinder verteilte Rosen. Es war schön zu sehen, all die Frauen immer aus der Kirche mit einer Rose auf der Hand.
Aber an diesem Tag entschieden wir uns für etwas anderes, etwas mehr Personal: Wir sind die Kinder zu Handwerk!
Die ursprüngliche Idee war es, die Kinder haben schmücken eine rote Karte in Form eines Herzens, Leim ein nettes kleines Gedicht oder Vers innen und geben es mit ein wenig Schokolade.
Hübsch, nicht wahr?
Ich denke auch so. Aber ich habe noch wenn es nicht genug war. Ich konnte es nicht aus meinem Kopf, dass die Mütter - und Frauen - mehr als nur dieses Stückchen Schokolade verdient - vielleicht ein Selbst-Lust, da bin ich zu einer Mutter in diesem Jahr? Muss ich glaube, ich verdiene mehr?
Wie auch immer, spielt keine Rolle. Also beschloss ich, all den Frauen ein Geschenk zu machen. Ich bin Inhaber Nähen Gewebe, die mit diesen Karten wie unsere Liebe und Wertschätzung für die Frauen singen: verteilt werden Mütter, Großmütter, Freunde, Schwestern ...
Sie können sich vorstellen, wie verrückt ich bin bekommen, richtig? Ich glaube, ich war noch nie so glücklich, Teil einer kleinen Kirche zu sein wie ich jetzt bin: P Stellen Sie sich so etwas wie 3.000 Gewebe Inhaber nähen ?!!!!
Hier einige der Tatü-Ta die ich in diese Woche gemacht habe.
Ich bin auf halbem Wege durch. Nur noch weniger als 30 und ich habe es durch .... Ich hoffe, dass nicht zum größes Problem wird. Sonntag ist bald da...



 Na próxima semana é dia das maes e na nossa igreja o misnistério infantil normalmente prepara algo p para dar não só para as mães, mas, em geral a todas as mulheres que freqüentam o culto naquele dia.
Nos últimos anos as crianças distribuiram rosas. Era muito bonito de ver todas as mulheres sairem da igreja felizes com uma rosa na mão.
Mas este ano decidimos fazer uma coisa diferente, presentear algo mais pessoal: Estamos colocando as crianças para fazerem um pouco de artesanato!
A idéia original era ter os filhos decorarem um cartão vermelho em formato de coração, colarem um poema ou verso bonitinho na parte de dentro e entregá-lo com bombom. Bacana, nao?
Eu também acho! Mas ainda achava que nao era suficiente. Eu não conseguia tirar da minha cabeça que as mães - e mulheres - mereciam mais do que apenas este pequeno pedaço de chocolate - talvez um auto-desejo ja que estou me tornando uma mãe este ano? Eu acho que mereço mais? Nao sei...
De qualquer forma, não importa. Decidi fazer uma lembranca para todas as mulheres. Estou costurando porta-lencos de papel de tecido para serem distribuídos junto com os cartões feitos pelas criancas. Uma forma de demonstrar nosso amor e apreço para as mulheres: mães, avós, amigos, irmãs ...
Vocês podem imaginar como estou ficando louca, né? Acho que eu nunca fui tão feliz de nossa igreja ser tao pequena : P. Imagine ter que costurar algo como 3.000 porta-lencos de papel ?!!!!

Eis alguns dos porta-lencos que fiz esta semana.
Ja estou no
meio do caminho. Faltam menos de 30 .... Espero que nao seja um grande problema. Domingo está chegando.



Beijo e bom domingo,
Daniela

1 comment:

Anonymous said...

Dani,

adoooro sua criatividade!!!
lindos os porta lencinhos, amei!!!